Z nákupného šialenstva začínajú profitovať predovšetkým e-shopy

7.11.2019 Vyp Od

Pojem „predvianočný ošiaľ“ značí hlavne nákupnú mániu. Veľa ľudí má záujem kúpiť skvelý darček a do toho teraz zľavy, akcie a „Black Friday“ na každom kroku. Ešte stále sme možno naučení predstaviť si preplnené obchodné domy (nielen v USA, ale už aj u nás) a všetko, čo k tomu patrí. Plné nákupné košíky, zápchy pri pokladni ako aj na cestách.Dve postavičky s nákupným košíkom, Vianoce
Avšak je rok 2019 a pomaly by sme si mali zvyknúť, že s pojmom „nákupná horúčka“ sa čoraz častejšie spája nakupovanie online. Pomerne veľa ľudí v súčasnosti používa túto nadmieru pohodlnú a takisto prehľadnú alternatívu. Je to dobrá rada nielen pre bežných kupujúcich, ale rovnako pre podnikateľov, čo svoje služby alebo tovar dokážu predávať na internete, respektíve prostredníctvom svojho e-shopu. Mali by spozornieť a stíhať za konkurenciou aj (alebo predovšetkým) v online svete.
Tu je viac, než bezhlavá reklama efektívne dobré cielenie, respektíve vopred vedieť, na aký zdroj sa so svojou reklamou a novými ponukami chceme orientovať prioritne, aby bola efektívnosť zo zisku zákazníkov a predaja čo najvyššia. S touto analýzou vám prehľadne pomôže napríklad nástroj Referer, ktorý odhalí webové stránky, čo sú podstatným a najčastejším zdrojom vašej klientely.
Aby sme sa ešte vrátili k podstate, ktorá odznela na začiatku- Black Friday a celkovo predvianočné nákupné šialenstvo si akosi automaticky spájame s Amerikou, rovnako ako tie fronty pred obchodnými domami. Je však zaujímavé zistenie, že aj v „bláznivých Spojených štátoch“ podľa výsledkov v tomto období nakupuje až 51 % ľudí práve online. A myslím si, že rozdielne to nie je ani v Európskych krajinách, kde je toto číslo možno ešte vyššie.Obchodný dom, eskalátory
Preto nejde iba o reklamné pútače na uliciach, ale predovšetkým o snahu využívať funkčné internetové nástroje. Nielen k samotnej publikácii reklamy, no rovnako tak k správnemu cieleniu, analýze a úpravám webových stránok.